Friday, January 28, 2011

Doa Cinta Sang Pengantin untuk mu wahai kakak

ntah kenapa tema sekarang tentang nikah trus hehehehe
tapi tenang semua orang memang pgn menikah
tapi waktu itu ntah siapa yang tau
ntah saya pantas mengucapkannya
tapi saya tau kalau mendoakan sesama muslim adalah wajib
smua ini persembahan buat seorang kakak yang saya gak tau
kenapa saya harus memanggil "kakak"?
tapi saya menghormati dia lebih tua diatas saya

buat ::

Auriza Satria Putri



dan

Akmal Juwanda





yang hari ini mengadakan transaksi suci yang terikar
di sebuah rumah sederhana yang ntah kapan bisa saya kunjungi

Firman Allah S.W.T. yang bermaksud :
“ Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikanNya di antara kamu (suami-isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir "
- Ar-Rum : Ayat 21


Rasulullah SAW bersabda mafhumnya :
" Manusia Hawa dijadikan daripada rusuk manusia Adam, bukan
dari kepalanya untuk menjadi atasnya, bukan dari kakinya
untuk menjadi alasnya, malah dari sisinya untuk menjadi teman
hidupnya, dekat dengan lengannya untuk dilindungi dan dekat
di hatinya untuk dicintai


Doa saya kepada kedua mempelai::

Ya Allah, berkatilah majlis perkahwinan ini, limpahkanlah baraqah dan rahmat kepada kedua mempelai ini,
(Akmal Juwanda) dan (Auriza Satria Putri).
Kurniakanlah mereka zuriat yang soleh dan solehah. Kekalkanlah jodoh mereka di dunia dan di akhirat dan sempurnakanlah agama mereka dengan berkat ikatan ini.


Amien Ya Allah

Doa Untuk Pengantin
“ Dari setinggi dan seluas kasih sayangMu, Kau limpahkan rahmat jua keampunanMu kepada pengantin suami isteri. Berkatilah majlis yang diadakan dengan keberkatan dari permulaan hingga pengakhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu, kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaanMu. Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia dan kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah. Dengan taufik dan hidayahMu beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia
lebih-lebih lagi di akhirat "
- Amin Ya Rabbal ‘Alamin -




No comments:

Post a Comment

terima kasih telah mengunjungi blog saya
mohon sarannya